Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 22514
جمعه 31 مارس 2017 | 07:44 ق.ظ
افتتاح دهمین بانک نشاء برنج در صومعه سرا
به گزارش واران خبر:با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات کشاورزی،کاشت برنج هر سال نسبت به گذشته آسان تر میشود و کشاورزان میتوانند با استفاده از ایتن ماشین آلات علاوه بر کاهش هزینه راندان کااری خود را بالا ببرند. بانک نشاء که برای پرورش دانه برنج تا به اندازه ی قابل کشت است چند سالی است […]

به گزارش واران خبر:با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات کشاورزی،کاشت برنج هر سال نسبت به گذشته آسان تر میشود و کشاورزان میتوانند با استفاده از ایتن ماشین آلات علاوه بر کاهش هزینه راندان کااری خود را بالا ببرند.

بانک نشاء که برای پرورش دانه برنج تا به اندازه ی قابل کشت است چند سالی است جای روش سنتی خزانه گیری در مزارع را گرفته و امروز دهمین بانک نشاء برنج هم در شهرستان صومعه سرا افتتاح شد.

فرماندار صومعه سرا در حاشیه افتتاح این مجموعه در گفت گو با خبرنگاار ما گفت: کشاورزی مکانیزه باعث افزایش تولید و رونق اقتصادی منطقه خواهد بود.

وی افزود: در شهرستان صومعه سرا ۱۰ بانک نشاء مکانیزه در حال فعالیت هستند که ۱۰۰۰هکتار شالیزار را از مرحله دریافت بذر تا نشاء برنج در شالیزار تحت پوشش قرار می دهند .

رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا نیز در گفتگو با ما گفت: هدف از اجرا و راه اندازی این طرح را افزایش تولید، کاهش هزینه، ایجاد اشتغال، تهیه نشاء سالم و عاری از هرگونه بیماری اعلام کرد.

پادیاب هدف از اجرای و راه اندازی طرح بانک نشاءبرنج را کاهش هدر رفت بذر در خزانه، جلوگیری از کاشت نکردن مزارع برنج و تغییر کاربری اراضی کشاورزی  دانست.

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی