Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 21716
جمعه 26 آگوست 2016 | 04:56 ق.ظ
افتتاح یک واحد تولیدی مرغ گوشتی در روستای اسپند شهرستان صومعه سرا
واران خبر: دکتر سجاد کریمی پاشاکی در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای تبیین عملکردها و خدمات مسئولین است، اظهار کرد: پروژه‌های هفته دولت عینیت تلاش و اقدامات مدیران و سرمایه‌گذاران در حوزه تولید، جذب سرمایه‌گذار و…. است. وی با بیان […]

واران خبر: دکتر سجاد کریمی پاشاکی در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای تبیین عملکردها و خدمات مسئولین است، اظهار کرد: پروژه‌های هفته دولت عینیت تلاش و اقدامات مدیران و سرمایه‌گذاران در حوزه تولید، جذب سرمایه‌گذار و…. است.

وی با بیان اینکه امروز با تدابیر دولت و سیاست‌های خارجه پس از هشت سال تحریم‌های مضاعف در سطح کشور شاهد بهبود معیشت و زندگی مردم می‌باشیم، افزود: دولت و نظام موظف است با سرمایه‌گذارانی که متعهد به این آب و خاک هستند با فراهم‌آوری شرایط و زمینه‌ها همکاری داشته باشد تا در خدمت تولید، اشتغالزایی و سودآوری گام برداشته شود.

کریمی پاشاکی بر لزوم اعتمادسازی توسط دولتمردان و سرمایه‌گذاران تاکید و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان برای تحت اختیار گرفتن بازار مصرف باید در جهت اعتمادسازی اقدام کنند. تولیدکننده داخلی زمانی موفق است که بتواند اعتماد مردم را جلب کند.

وی با بیان اینکه از کلیه تولیدکنندگان به خصوص  فعالین حوزه غذایی درخواست می‌شود در راستای اعتمادسازی برای تثبیت بازار خود اقدام کنند، گفت: منظور از مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری حداکثر استفاده و بهره‌مندی بهینه از امکانات موجود است. مدیریت جهادی زمانی به وقوع می‌پیوندد که بتوان اقدامی را در یک موقعیت بحرانی و ناداشته انجام داد.

معاون فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات فراوان در سطح بین‌الملل در یک فضای استانداری به لحاظ مدیریتی قرار نداشتیم و آرام آرام در حال حل و فصل مشکلات می‌باشیم، گفت: ما کشوری منزوی در جهان نیستیم؛ بلکه کشوری دارای یک موقعیت خاص از نظر سیاسی، ژئوپلیتیک و جغرافیایی می‌باشیم. دنیا موظف به تعامل با ما است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید شرط تعامل و منافع ملی را در این تعامل بدانیم و به آن پایبند باشیم، تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات و دشمنی دشمنان که مذهب، دین و اسلام را هدف قرار داده‌اند باید بر مدیریت جهادی و توانمندی‌ها تکیه کنیم.

معاون فرماندار صومعه‌سرا در پایان اظهار کرد: نیاز است با شناخت و درک و با استناد بر منافع ملی و موقعیت خود در دنیا برنامه‌ریزی‌هایی را با تکیه بر توانمندی‌های موجود در کشور انجام دهیم. لازمه این مهم نیز داشتن مدیرانی متعهد، توانمند و جهادی است.

در ادامه مهندس احمد پادیاب رییس جهاد کشاورزی صومعه‌سرا به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: صومعه‌سرا دارای ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری است که سالانه ۱۳۵ هزار تن شلتوک از این اراضی استحصال می‌شود.

وی به برداشت اولین برداشت مکانیزه برنج گیلان با حضور استاندار در صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و درجه حرارت مناسب پیش‌بینی ما افزایش کیفیت برنج از نظر کیفی است. در سال گذشته به علت درجه حرارت بالای دما کشاورزان در هنگام تبدیل شلتوک به برنج سفید با خردشدن و ضایعات بسیار برنج مواجه شدند که خوشبختانه امسال با شرایط مناسب دمایی پیش‌بینی می‌شود این ضایعات به حداقل میزان رسد.

پادیاب با بیان اینکه معتقدیم توسعه در بخش کشاورزی باید همه جانبه باشد، خاطرنشان کرد: سعی شده استعدادها و توانمندی‌های بخش کشاورزی را در سطح شهرستان شناسایی و بر اساس توانمندی و ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی شالیزاری صومعه‌سرا در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: صومعه سرا دومین تولیدکننده برنج در استان گیلان است. ۲۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا مستعد طرح تحهیز و نوسازی اراضی سنتی می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه تا سال ۹۴، ۱۱هزار و ۷۰۰هکتار از اراضی صومعه‌سرا تجهیز و نوسازی شده‌اند، گفت: با اجرای طرح تحهیزِ هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی در سال جاری، میزان اراضی تجهیز شده شهرستان به ۱۳هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح تحهیز تغییر ساختار سنتی به مکانیزه است، تصریح کرد: کاهش هزینه تولید، مدیریت مزرعه، افزایش بهره‌وری در واحد سطح، مدیریت مصرف آب، سهولت کشت مکانیزه و سهولت انجام عملیات زراعی از مزیت‌های طرح تجهیز است.

پادیاب از پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات خرید انواع ماشین‌آلات به کشاورزان صومعه‌سرایی طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: این مهم منجر به افزایش کشت مکانیزه شده است. در سال جاری ۱۲هزار هکتار از اراضی شهرستان به صورت مکانیزه کشت شده‌اند.

وی به فعالیت ۹بانک نشاء در شهرستان اشاره و ابراز کرد: ایجاد اشتغال، توسعه مکانیزاسیون، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و کاهش هزینه‌های تولید از مزیت‌های ایجاد بانک نشاء است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به مدلسازی کارخانجات شالی‌کوبی و پرداخت دو میلیارد تومان طی یکسال گذشته به فعالین این حوزه در شهرستان تصریح کرد: مدلسازی کارخانجات شالی‌کوبی به عنوان یکی از اقدامات در راستای ارتقای کیفیت محصول برنج، افزایش بازاریابی برنج و کاهش هزینه‌ها است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به دامداری‌های سنتی شهرستان گفت: تولید گوشت قرمز و شیر در شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پادیاب با بیان اینکه توسعه کشت تلفیقی یکی از اهداف جهاد کشاورزی صومعه‌سرا است، متذکر شد: با تلفیق کشت محصولات باغی نظیر کدو و صنوبر، سطح زیرکشت محصولات افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آموزش کشاورزان به روش F.F.S یا مدرسه در مزرعه یکی دیگر از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است، یادآور شد: در روش مدرسه در مزرعه از کشاورزان پیشرو برای فراگیری بهتر استفاده می‌شود.

پادیاب با بیان اینکه تمام تلاشمان توسعه محصولات صومعه‌سرا نظیر نیشکر و توت فرنگی است، افزود: روستای صوفیانده بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر این محصول با آموزش‌ها و پرداخت تسهیلات در منطقه طاهرگوراب شهرستان نیز توسعه یافته است. امسال ۲۱هکتار از اراضی شهرستان به کشت نیشکر اختصاص یافته است.

وی به توسعه مشاغل خانگی در سطح شهرستان در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: صومعه‌سرا با پرورش اردک بومی، قارچ، مرغ بومی و بلدرچین جز شهرستان‌های برتر استان در زمینه مشاغل خانگی است.

پادیاب با بیان اینکه در هفته دولت ۶ پروژه شامل دو مرغداری و چهار پروژه آب و خاک شامل طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی، انتقال آب و کانال بتنی روستای رفتگی قابل افتتاح است، ادامه داد: اعتبار هزینه شده این پروژه‌ها چهار میلیارد تومان می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه صومعه‌سرا یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید و پرورش گوشت مرغی است، اظهار کرد: با افتتاح دو واحد مرغداری قابل افتتاح تعداد مرغداری‌های شهرستان به ۱۷۹واحد افزایش می‌یابد. در هر دوره چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در شهرستان تولید می‌شود.

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious
برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی