Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 21031
شنبه 30 آوریل 2016 | 06:32 ق.ظ
ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰ نفر در پروژه قفس پرورش ماهی در ساحل کیاشهر+تصاویر
به گزارش واران خبر :  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان استاندار گیلان  در آخرین بروز رسانی نوشت: در حاشیه مراسم بازدید از  هشت قفس پرورش ماهی در ساحل انبار سر کیاشهر  که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، مدیرکل حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از مسئولین استانی برگزار شد از تشکیل کارگروهی به […]

به گزارش واران خبر :  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان استاندار گیلان  در آخرین بروز رسانی نوشت: در حاشیه مراسم بازدید از  هشت قفس پرورش ماهی در ساحل انبار سر کیاشهر  که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، مدیرکل حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از مسئولین استانی برگزار شد از تشکیل کارگروهی به منظور اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان خبر داد و افزود : با سفر دکتر روحانی به گیلان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سرعت خوبی برخوردار شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان از اعلام آمادگی ۷۰ سرمایه گذار پس از سفر رئیس جمهوری برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس خبر داد و افزود : از این تعداد پس از بررسی‌های کارگروه مربوطه ۹ سرمایه گذار مجوزهای تاسیس و زیست محیطی را اخذ کردند.

وی افزود : در سال جاری با تلاش این ۹ سرمایه گذار برای تولید ۶ هزار تن پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده که در صورت جذب تسهیلات این ظرفیت به ۱۲ هزار تن افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان همچنین تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی دولت به منظور انجام اقدامات زیر بنایی در بخش پرورش ماهی در قفس خبر داد و افزود : این اشتغال‌ها می‌توانند در قالب تشکل و تعاونی‌ها شکل گیرند.
دکتر نجفی با اشاره به بهره‌گیری از دانش کشورهای پیشرفته و بومی سازی آن در این طرح اظهار داشت : سرمایه گذارانی از روسیه و نروژ علاوه بر بخش خصوصی داخل کشور، برای حضور در گیلان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت : توصیه بنده به سرمایه گذاران این است که از این فرصت ایجاد گردیده بهره گیرند و در این بخش سرمایه گذاری کنند.

دکتر نجفی با بیان اینکه سواحل گیلان، ظرفیت های بسیار بالایی در جهت ایجاد اشتغال پایدار دارد که می توانیم از این ظرفیت ها نهایت بهره را ببریم افزود : اجرای این طرح از جمله برنامه‌های استان در راستای اقتصاد مقاومتی ، اشتغال پایدار و افزایش تولید آبزیان  برشمرد می باشد.

وی تاکید کرد : به منظور استفاده از ظرفیت های تولیدی گیلان در سواحل، کارگروه قوی و خوبی در استان تشکیل شده است.
نجفی همچنین با اشاره به هماهنگی های سه استانداری گیلان، مازندران و گلستان افزود: با توجه به هماهنگی ها و برنامه ریزهای صورت گرفته، احیاء و تولید ماهیان خاویاری به عنوان یکی از نعمت های الهی در دستور کار قرار دارد.

پروژه هشت قفس برای پرورش ماهی با حضور حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ساحل انبارسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با اعتبار یکصد میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن آغاز شد.

این طرح که برای حدود ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده، در زمینه تولید ماهی کپور دریایی که از گونه ماهیان بومی منطقه است، فعالیت می کند.

پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است. پرورش ماهی در قفس درشمال  ایران برای نخستین بار سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.

در سفر استانی رئیس جمهوری و دولت به گیلان که فروردین ماه سال گذشته انجام شد، تولید ۱۰ هزار تن ماهی از طریق قفس در دریا جزو مصوبات این سفر قرار گرفت.

IMG_7693 IMG_7668 IMG_7631  IMG_7587 IMG_7581 IMG_7580 IMG_7572 IMG_7547 IMG_7516 IMG_7509 IMG_7477 IMG_7450تصاویر

 

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی