Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 2447
چهارشنبه 4 جولای 2012 | 02:51 ق.ظ
تصمیم دولت برای تغییر استاندار گیلان هنوز قطعی نیست
خبرگزاری صومعه سرا (SCNA):  رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی؛ تغییر مهدی سعادتی از سمت استانداری را تکذیب کرد، ولی در عین حال تاکید کرد استاندار آینده گیلان باید واحدهای صنعتی تعطیل شده را احیا و مانع از بیکاری شاغلین آن بشود. محمد مهدی رهبری املشی لحظاتی قبل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار […]

خبرگزاری صومعه سرا (SCNA):  رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی؛ تغییر مهدی سعادتی از سمت استانداری را تکذیب کرد، ولی در عین حال تاکید کرد استاندار آینده گیلان باید واحدهای صنعتی تعطیل شده را احیا و مانع از بیکاری شاغلین آن بشود.

محمد مهدی رهبری املشی لحظاتی قبل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا با اشاره به مذاکره حدود یکساعت قبل خود با وزیر کشور، اظهار داشت: محمد مصطفی نجار در این مذاکره تاکید کرد وزارت کشور هنوز تصمیم قطعی مبنی بر تغییر مهدی سعادتی از سمت استانداری گیلان نگرفته و برخی از مطالب سایت‌ها در حد شایعه است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درباره مهم‌ترین انتظارات مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار جدید برای این استان، خاطر نشان کرد: نماینده آینده عالی دولت در گیلان باید این استان را در آنچه که‌شان بالای آن است، برساند.

این مسئول، تصریح کرد: استاندار آینده گیلان باید با این استان و مشکلات آن آشنایی کامل داشته باشد و بخش کشاورزی این خطه که به آن آسیب جدی وارد شده احیاء کند و توسعه بدهد و معیشت کشاورزان را از این محل تامین کند.

رهبری املشی، اذعان کرد: نماینده آینده عالی دولت در گیلان باید با مسئولان دلسوز استان هماهنگی کامل داشته باشد و بتواند با مسئولان کشوری، ملی و آنانی که مرکز نشین هستند تعامل مثبت داشته باشد تا امکانات لازم برای این خطه جذب کند.

وی اضافه کرد: استاندار آتی گیلان باید در زمینه عمران و آبادی منطقه فعال باشد و پروژه‌هایی که سالیان سال بر روی زمین مانده به نتیجه برساند و کام مردم شهید پرور استان را شیرین کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، از جمله این پروژه‌ها را راه آهن قزوین – رشت به آستارا و ساری به گرگان عنوان و تاکید کرد: این پروژه‌های مهم واستراتژیک برای منطقه گیلان باید هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره برداری برسد.

رهبری املشی اولویتهای انتخاب استاندار گیلان را توانایی کار، تعهد، دلسوزی، آشنایی با استان و تلاش خواند و ابراز داشت: امید است هیئت دولت استاندار قوی برای گیلان انتخاب بکند تا بتواند استعدادهای بالقوه این استان را بالفعل نماید.

وی صیانت از کار توسط استاندار آینده گیلان را ضروی دانست و بیان داشت: شخصی که پس از سعادتی سکاندار این استان می‌شود باید کارخانجات تعطیل شده را دوباره بازگشایی و نیروهای بیکار شده را برسر کار بگرداند که از جمله آن‌ها ایران پوپلین، فومنات، خاور رشت، ریسندگی املش و پوشش هستند.

نماینده مردم رودسر در مجلس نهم همچنین خواستار تکمیل سدهایی شد که در گیلان بیش از ۲۰سال است در دست احداث هستند که از جمله این سد‌ها پلرود، بیجار و شفارود هستند.

رهبری املشی، تکمیل سایت پتروشیمی لاکان رشت و نیز احداث سایت بزرگ گازی و نفتی سردارجنگل در منطقه رودسر که سال گذشته سایت آن توسط وزیر نفت کلنگ زنی شده است، ضروری دانست و خاطر نشان کرد: راه اندازی هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها می‌تواند سبب جذب چندین هزار نفر نیروی انسانی و کاهش حجم بیکاری استان شود.

وی در پایان بالقوه کردن استعدادهای گردشگری گیلان که به طور نسبی در این استان بیشتر است را نیز مورد تاکید کرد و اذعان کرد: سرمایه گذاری در این بخش سبب جذب گردشگران بیشتر و اشتغال زایی خواهدشد.




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

نظرات بینندگان خبرگزاری : ۵

  1. گیلانی

    آقای املشی نماینده مجلس هستند یا مسئول رایزنی برای تغییر و ابقاء استاندار؟ مگر ایشان نبودند که به مردم گیلان اخطار دادند (به کسی مربوط نیست که کسی از گیلان عضو کمسیون کشاورزی نشده! مردم کار خودشان را انجام بدهند!) پس چطور شد که از خودشون سوال نکردند تغییر استاندار هیچ ربطی به ایشون نداره و وظیفه وزارت کشور و رئیس جمهور هست! اتفاقاً مشکل اصلی استان شخص استاندار حالا چه سعادتی چه قهرمانی نبوده و نیست، مشکل ضعف نماینده های مجلس هست!

  2. سید مجید نعیمی

    اینجانب بعنوان عضو کوچک از جامعه تولید کنندگان مرغ در این استان کلیه معضلات حال حاضر این صنعت را متوجه شخص استاندار میدانم اگر وضع به این منوال پیش برود اسیب جبران ناپذیری به این بخش از تولید در سال حمایت از تولید و سرمایه ملی وارد میشود.

  3. سید مجید نعیمی

    ضمن تشکر از زحمات استاندار محترم متاسفانه شهرستان صومعه سرا با داشتی بیشترین تولید مرغ گوشتی به مدت ده روز است حتی یک قطعه مرغ هم در فروشگاههای مرغ موجود نمیباشد.نابسامانی توزیع مرغ به گفته دست اندرکاران این صنعت متوجه استاندار محترم گیلان میباشد.

  4. یک گیلانی

    استاندار باید برود تمام استانداری از بستگانشان پر شده

  5. ناشناس

    باسلام وتشکر از استاندار محترم وکلیه نمایندگان استان وارزوی موفقیت برای گیلان زیبا توسط این عزیزان یک اشکال مهم استاندارمحترم استفاده از نظرات دوستان غیر کارشناس می باشد

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی