Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 6971
یکشنبه 21 آوریل 2013 | 11:03 ق.ظ
توزیع تخم نوغان ابریشم در شهرستان ابریشم
  خبرگزاری صومعه سرا (SCNA): مدیرعامل شرکت ابریشم پرنیان صومعه‌سرا از آغاز فروش تخم نوغان ابریشم در دو مرکز «طاهر گوراب» و «کسمای» این شهرستان خبر داد. نبی هادی‌درو عصر امروز در جریان بازدید از مراکز توزیع و فروش تخم نوغان ابریشم در این شهرستان، اظهار کرد: فروش تخم نوغان ابریشم از اول اردیبهشت آغاز شده و […]

b3290

 

خبرگزاری صومعه سرا (SCNA): مدیرعامل شرکت ابریشم پرنیان صومعه‌سرا از آغاز فروش تخم نوغان ابریشم در دو مرکز «طاهر گوراب» و «کسمای» این شهرستان خبر داد.

نبی هادی‌درو عصر امروز در جریان بازدید از مراکز توزیع و فروش تخم نوغان ابریشم در این شهرستان، اظهار کرد: فروش تخم نوغان ابریشم از اول اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ روز آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درخواست برای خرید پیله‌های کرم ابریشم در سال جاری بسیار خوب بوده است، افزود: فروش تخم نوغان با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ابریشم پرنیان صومعه‌سرا به مراکز فروش تخم نوغان ابریشم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تخم‌های نوغان ابریشم در دو مرکز «طاهر گوراب» و «کسمای» صومعه‌سرا توزیع می‌شود.

به گفته وی، قیمت هر جعبه تخم نوغان ابریشم در سال جاری بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ تومان است.

هادی‌درو، پرورش نوغان و پیله ابریشم را یک فعالیت بسیار مهم در صومعه‌سرا عنوان کرد و ادامه داد: صومعه‌سرا از بزرگ‌ترین تولید کنندگان کرم ابریشم در کشور است.

وی، هر جعبه تخم نوغان را حاوی ۲۲ هزار تخم کرم ابریشم خواند و خاطرنشان کرد: میزان فروش و تعداد خریداران هر جعبه کرم ابریشم با توجه به استقبال پرورش دهندگان از مراکز توزیع در روزهای آینده مشخص می‌شود.

مدیرعامل شرکت ابریشم پرنیان صومعه‌سرا به پرورش تخم کرم ابریشم اشاره کرد و یادآور شد: تخم‌های کرم ابریشم ۱۳ روز پس از توزیع از تخم بیرون می‌آیند و از برگ توت تغذیه می‌کنند.

وی اضافه کرد: کرم ابریشم پس از ۲۷ روز تغذیه برگ توت به دور خود پیله ابریشم می‌پیچد.

این مسئول با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا در حدود ۴۰۰ هکتار توتستان دارد، یادآور شد: نوغانداری یا تولید کرم ابریشم با هدف تولید پیله یکی از قدیمی‌ترین مشاغل بشری به ویژه در صومعه‌سرا بوده است.

وی، صومعه‌سرا را از جمله شهرستان‌های برتر و مطرح در تولید نوغان و پیله‌های کرم ابریشم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: پرورش و تولید کرم ابریشم یک دستاورد بزرگ صنعتی و تولیدی در کشور به شمار می‌رود.

هادی‌درو در پایان یادآور شد: حراست و پاسداری از این سنت پیشینیان و دستاورد بزرگ صنعتی یک اصل مهم و اساسی برای واگذاری آن به نسل‌های آینده است.




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی