Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 21330
جمعه 8 جولای 2016 | 19:14 ب.ظ
جایگزینی داعش به جای فتنه گران، مهره جدید امریکا در پازل غرب آسیا/ عوامل اصلی آشوب نیابتی ۷۸، هفده سال بعد طلبکار شده اند
محمد ایمانی-رجانیوز: ۱- فردا هفدهمین سالگرد آغاز آشوب در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ است. ماجرا ظاهرا با زد و خورد پلیس و دانشجویان در کوی دانشگاه تهران شروع شد اما عمق ماجرا به معادلات بزرگ امنیتی در غرب آسیا (خاورمیانه) بر می‌گشت. در حقیقت آمریکا و اسرائیل با بخشی از سیاستمداران دولتی و احزاب و مطبوعات […]

محمد ایمانی-رجانیوز: ۱- فردا هفدهمین سالگرد آغاز آشوب در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ است. ماجرا ظاهرا با زد و خورد پلیس و دانشجویان در کوی دانشگاه تهران شروع شد اما عمق ماجرا به معادلات بزرگ امنیتی در غرب آسیا (خاورمیانه) بر می‌گشت. در حقیقت آمریکا و اسرائیل با بخشی از سیاستمداران دولتی و احزاب و مطبوعات اصلاح طلب به تعامل رسیده بودند؛ البته جریان داخلی نقش پیاده نظام را داشت و به وقت اقتضا حتی شعار عبور از خاتمی را  -که «گورباچف»  نقشه معرفی می شد – در دستور کار قرار داد.

۲- رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های دیروز نماز عید فطر فرمودند جنگ های(نیابتی) سوریه و یمن درجهت حذف مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از کانون توجه ملت های مسلمان منطقه است. این جنگ نیابتی علیه  محور مقاومت (ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین) درحوزه منطقه ای به شکل عریان در جریان است  و حتی تا نزدیکی مرز های ما در عراق (جلولا ) و افغانستان  و پاکستان پیش آمد ، اما در داخل ایران قالب دیگری داشته است؛ همان که شیمون پرز در سال ۸۸ گفت « جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می شود وسبز ها به نیابت از ما می جنگند». اگر آمریکایی ها به دنبال اجرای مدل فروپاشی شوروی در ایران بودند، صهیونیستها توقع مشابهی از ماجرای ۱۸تیر داشتند؛چنان که نخست وزیر این رژیم ۲۲ تیر ماه ۷۸ اعلام کرد « گزارش جزء به جزء بحران در ایران را از موساد دریافت می‌کنم. آشوب در تهران کل معادلات صلح خاورمیانه(سازش و معامله فلسطین) را به نفع اسرائیل تغییر خواهد داد.»

۳-اما فقط پرز نبود که آشوبگران را پیاده نظام اسرائیل توصیف کرد. روزنامه نشاط با سردبیری شمس الواعظین (نزدیک به نهضت آزادی و طیفی از اصلاح طلبان تندرو ) در همان روزها صراحتا از آشوبگران به عنوان « جنگجویان دلیر» !! یاد کرد . اتاق جنگ این جنگجویان در  برخی پایگاه های مطبوعاتی ، معاونت سیاسی وزارت کشور( با محوریت تاج زاده) ،معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد (با محوریت عیسی خیز و احمد بورقانی ) و برخی عناصر نفوذی در نهاد های امنیتی – که خود را در قتل های زنجیره ای پاییز ۱۳۷۸ و سپس انتساب  اصلاحیه قانون مطبوعات به قاتلان در ۱۵ تیر ۷۸ نشان دادند- شکل گرفته بود. بخش های مهمی از دولت اصلاحات در تدارک ۲ ساله برای چنین آشوبی بود ، حتی اگر بعد ها گفت خاتمی شاه سلطان حسین صفوی بی عرضه و اردک لنگ است و باید از او عبور کرد…. و سرانجام خاتمی ۱۶ آذر ۱۳۸۳ از سوی طیف دانشجویی این جریان هو شد.

۴- سهم جریان مدعی اصلاح طلبی در این آشوب نیابتی سهم بزرگی است و این پرسش را پیش می کشد که چرا آنها در نقشه دشمن نقش ایفا کردند؟ اصلاح قانون مطبوعات در مجلس پنجم با محوریت ممنوعیت فعالیت وابستگان رژیم طاغوت و وابستگان به بیگانه ، چرا با نگرانی اصلاح طلبان مواجه شد؟روزنامه سلام وابسته به مجمع روحانیون و حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب ،چقدر به گروهک های معارض آلوده شده بود که از اصلاح قانون احساس نگرانی کرد و با نقش آفرینی موذیانه  سعید حجاریان (و دوستانش) و جعل سند اطلاعاتی سعی نمود اصلاحیه را به سعید امامی و عاملان قتل های زنجیره ای  نسبت دهد؟ همین شانتاژ ، مقدمه تحریک دانشجویان توسط طیف علامه دفتر تحکیم (وابسته به حزب مشارکت و نهضت آزادی) بود و سپس در گیری با نیروی انتظامی و ماجرای کوی و کشته شدن عزت ابراهیم نژاد که دانشجو جا زده شد . بلافاصله خونخواهی دانشجویان کشته نشده ای که ادعا می شد تعدادی از آنها کشته شدند ،تبدیل به تیتر اول روزنامه هایی مانند نشاط و فتح و خرداد ( روزنامه وابسته به عبدالله نوری اولین وزیر کشور دولت اصلاحات) شد. مشابه همین شگرد ایجاد تنش و درگیری و کشته سازی، ۱۰ سال بعد -به بهانه تقلب در انتخابات – اجرا شد.
۵-آلمانی ها به نیابت از آمریکا کنفرانسی را برای ایران در ۲۰ و ۲۱ فروردین ۷۹ تدارک کردند با عنوان « ایران بعد از انتخابات » که به کنفرانس برلین مشهور شد و محتوای آن  موضوع براندازی نیمه سخت یا جنگ هوشمند بود.« خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت »در حاشیه همین کنفرانس عنوان شد .

حد فاصل سالهای ۷۷ تا ۷۹ سالهای مهمی از نظر اجرای یک پروژه امنیتی علیه ایران است. هنوز تحلیل دقیقی در باره نسبت خانوادگی عالیخانی( از عوامل اصلی قتل های زنجیره ای ) با عالیخانی ( از مقامات ساواک و ارتباط وی  با موساد و شبکه زیتون آن در رژیم پهلوی انجام نگرفته است . اگر آشوب تیر ۷۸ از قتل های مشکوک پائیز ۷۷ تغذیه کرد،انتخابات مجلس ششم در بهمن ۷۸به ویژه در تهران از مظلوم نمایی این ماجرا تاثیر پذیرفت. چند ماه بعد آمریکایی ها پروژه تجزیه یوگسلاوی از طریق انتخابات و حمایت از احزاب همسو با « کوشتونیتسا » را استارت زدند، پروژه ای که آمریکا و آلمان درآن بالغ بر ۷۷ میلیون دلار و ۱۶ میلیون مارک هزینه کردند .دوگ شوئن رئیس موسسه« پن شوئن برلن اسوسییشن » از مهر ۷۸ ( اکتبر ۱۹۹۹) پروژه بزرگ را ی دعوت سران ۲۰ حزب مخالف حکومت یوگسلاوی کلید زد و یک سال بعد فروپاشی این کشور بزرگ و قدرتمند در قلب اروپا وارد آخرین فاز اجرایی شد.« خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت » درحاشیه همین کنفرانس عنوان شد.

۶-سازمان مجاهدین انقلاب ۲۴ مرداد ۷۸ بیانیه هشدار آمیزی خطاب به دفتر تحکیم صادر کرد که در آن آمده بود« جبهه ای وجود دارد که به جنبش دوم خرداد و نماد سخنگوی آن خاتمی ، اهل به چشم محلل می نگرد .این جریان هر چند که برخی قرابت ها با دوم خرداد و جنبش دانشجویی از خود بروز می دهد اما اختلاف ریشه ای ،تاریخی و ایدئولوژیک را انکار یا کتمان نمی کند». با وجود این آگاهی ، به مرور پیوند طیفی موثر از اصلاح طلبان با جریان ضد انقلاب عمیق تر شد. جریانی آقای روحانی در سخنرانی حماسه ۲۳ تیر۷۸رسما از آنها به عنوان مزدوران آمریکا و اسرائیل نام برد به تدریج مدعیان اصلاح طلبی را در خود مستحیل ،هضم و مسخ کردند و خروجی آن در همراهی امثال خاتمی و موسوی و تاجزاده و نبوی و … به نمایش درآمد. این، محصول عدم رعایت تقوای جمعی و غنیمت طلبی به هر قیمت بود. کنفرانس برلین یک سال بعد( اردیبهشت ۷۹) در سمینار استنفورد آمریکا پیگیری شد و ضمن آن « گیل لاپیدوس » متخصص امور شوروی سابق صراحتا از بازسازی پروژه فروپاشی شوروی علیه ایران گفت و اینکه خاتمی ، گورباچف نقشه است .هر چند رهبر انقلاب کوشیدند خاتمی را نجات دهند و فرمودند خاتمی گورباچف و ایران شوروی نیست اما خاتمی با سقوط های بعدی نشان داد گروگان گرفته شده یا آمریکایی ها از او « آتو » دارند.

۷-رهبر معظم انقلاب اردیبهشت ۷۹ ار داستانی غم انگیز سخن گفتند ؛اینکه دشمن برای تشویش افکار عمومی و ایجاد اختلاف و بدبینی مردم نسبت به نظام پایگاه مطبوعاتی زده و این طیف مشغول شارلاتانیسم مطبوعاتی هستند. دو سال پیش از آن مهاجرانی وزیر ارشاد درباره روزنامه های جامعه و توس تصریح کرد که « آنها با به خدمت گرفتن برخی روزنامه نگاران رژیم شاه   دنبال تشنج آفرینی هستند و خاتمی را گورباچف وخود را یلتسین تلقی می کنند. آنها سخنگوی نهضت آزادی هستند اما خود را طرفدار دوم خرداد جلوه می دهند. آنها با کسانی همکاری می کنند که با نفس دین مسئله دارند و گروه هایی که در سال ۶۰  به هم پیوستند و مقابل انقلاب ایستادند، مانند جبهه ملی ، نهضت آزادی و حتی گروه های مارکسیست».

۸- هفده سال پس ازآشوب نیابتی ۷۸ وهفت سال پس از فتنه ۸۸ هنوز هم عوامل اصلی ای پروژه های ضد امنیت ملی ، به مجازات که سزاوار شان است نرسیده اند هیچ، که با ژست مظلومیت طلبکار هم شده اند. آنها قرار بود نقشی را بازی کنند که بعد ها داعش و بقایای حزب بعث و نیز جبهه النصره و احرار الشام در عراق و سوریه به اجرا گذاشتند.

پی نوشت –
درباره تجدید نظر طلبی و بحران زیستی افراطیون مدعی اصلاح طلبی ، به تفصیل در مجموعه ۶ جلدی «اصلاحات و ضد اصلاحات» به ویژه«شارلاتانیسم مطبوعاتی » ،«عبور ازطوفان»و «کمیته ایکس» نوشته ام.

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی