Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 22794
سه‌شنبه 18 جولای 2017 | 15:53 ب.ظ
حجاب و عفاف ، آسمانی ترین راه به مدینه فاضله
واران خبر؛ هوا گرم است و از آسمان انگار آتش می‌بارد؛ عرق بر سر و روی دخترک چادری نشسته ولی او چادرش را محکم به دور خود پیچیده تا نکند نگاه نامحرمی به او بیفتد؛ دخترک بدحجابی به او نگاه می کند و با تمسخر می‌گوید، گرمت نیست اینگونه چادر را دور خودت پیچیده‌ای؛ اما […]

واران خبر؛ هوا گرم است و از آسمان انگار آتش می‌بارد؛ عرق بر سر و روی دخترک چادری نشسته ولی او چادرش را محکم به دور خود پیچیده تا نکند نگاه نامحرمی به او بیفتد؛

دخترک بدحجابی به او نگاه می کند و با تمسخر می‌گوید، گرمت نیست اینگونه چادر را دور خودت پیچیده‌ای؛ اما او با لبخند مهربانانه‌ای آیه ۲۶ سوره اعراف را یاد می‌آورد و برای دختر بی حجاب می‌خواند؛

یَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمْ لِبَاسًا یُوَارِی سَوْءَاتِکُمْ وَ رِیشًا وَ لِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِکَ خَیْرٌ ذَلِکَ مِنْ آیَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ

ای فرزندان آدم برای شما، لباس فرو فرستادیم که اندام شما را بپوشاند؛ و مایه زینت شماست؛ و لباس تقوی بهتر است؛ این از آیات خداست، باشد که متذکر شده، پندگیرند.

آری دختران محجبه ما به خوبی می‌دانند که باید به ندای حق لبیک گویند و خود را از این دنیای فانی به بهشت برین برسانند تا به خاطر خوشی‌های زودگذر دنیا، خود را به دام بلا گرفتار نکنند.

بدون شک در عصر ما که اکثر جوانان به حالت غرب زده در آمده اند و برهنگی را نوعی آزادی می‌دانند سخن از حجاب گفتن کمی سخت است زیرا حجاب برای این نوع از افراد غربزده متعلق به گذشته ها و افسانه است و دیگر امروزه کاربردی ندارد.

اما با توجه به مفاسد اخلاقی و مشکلاتی که سد راه دختران کشور عزیزمان قرار گرفته است سبب شده تا اندک گوش شنوایی پیدا شود تا شاید از این آزادی های بی قید و بند دست بردارند.

در جامعه ما باید حجاب را خوب تعریف کرد تا افراد به حجاب نگاه زیبا داشته باشند، تا بدانند اگر اسلام تاکید بر حجاب کرده فقط و فقط برای آسایش و امنیت افراد است.

به اجمال می توان گفت، هرچیزی که ارزشمند تر باشد نیاز به مراقبت بیشتری دارد؛ به همین دلیل توصیه و دستورات الهی نیز برای آگاهی دادن به گوهر ارزشمند در وجود زنان است که باید از آن مراقبت شود.

دختران ما بدانند که باید برای خود ارزش قائل شوند زیرا انسان ها بر اساس تصویری که از خود ارائه می دهند با آنها رفتار می شود، وقتی دخترکی جوان با لباس نامناسب در اجتماع حاضر می‌شود آن لباس او را تا حد یک اسباب بازی تنزل می دهد پس نباید انتظار داشته باشد مردان با او مثل اسباب بازی رفتار نکنند.

پس می توان گفت ، زن مخلوقی است که خداوند او را آفرید تا مظهر زیبایی باشد، و برای تحقیق این مهم او را به حفظ حجاب و گوهر زیبایی خود توصیه کرده و جایگاه ویژه ای برای ایشان هم در دنیا و هم در آخرت قرار داده است.

یادداشت:// مائده فلاحتکارضیابری

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی