Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 22953
چهارشنبه 4 اکتبر 2017 | 20:31 ب.ظ
خانه ای در ضیابر با ۲۵۰ سال قدمت که تبدیل به حسینیه شد+تصاویر
به گزارش واران خبر:مراسم تعزیه عاشورای ضیابر به عنوان یک آئین معنوی به شماره ۴۶۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. تعزیه عاشورای ضیابر در خانه تاریخی متعلق به خاندان رضوی ضیابری در ضیابر صومعه سرا برگزار می شود که مردم بیشتر به نام حسینیه آیت الله حاج سید محمود ضیابری می […]

به گزارش واران خبر:مراسم تعزیه عاشورای ضیابر به عنوان یک آئین معنوی به شماره ۴۶۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. تعزیه عاشورای ضیابر در خانه تاریخی متعلق به خاندان رضوی ضیابری در ضیابر صومعه سرا برگزار می شود که مردم بیشتر به نام حسینیه آیت الله حاج سید محمود ضیابری می شناسند .

این خانه ی تاریخی متعلق به  خاندان رضوی ضیابری در ضیابر صومعه سرا می باشد که مردم بیشتر به نام حسینیه آیت الله حاج سید محمود ضیابری می شناسند؛قدمت این بنا به قولی به بیش از دویست و پنجاه سال می رسد.

ساخت آن هشت سال به طول انجامیده و چوب های این خانه چوب آزاد بدون میخ می باشد که بیشتر از روسیه خریداری شده و توسط قایق به بندر پیربازار و از انجا به ضیابر از طریق رودخانه ای که از داخل شهر عبور می کند بنام مرغک حمل شده است .البته به مرور زمان بنای قدیمی خانه مستهلک و از بین رفته است.

گفتنی است که خاندان رضوی بنیانگذار مراسم عاشورا در این منطقه می باشند که قدمتی به اندازه عمراین خانه دارد. در قدیم کلیه امور از قبیل ازدواج ،طلاق، خریدو فروش،و….در این خانه وبا اجازه صاحب این خانه انجام می شده است.

مراسم روز عاشورا در ضیابر که ثبت ملی نیز شده در این خانه به اتمام میرسد و البته در سه شب بعد در حیاط خانه مراسم تعزیه برگزار می گردد .

 

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی