Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 23037
چهارشنبه 3 ژانویه 2018 | 19:14 ب.ظ
نخستین درخشش گروه موسیقی بانوان لاهیجان درآیین نکوداشت مادران +عکس
به گزارش واران، به نقل از «لاهیجان»، نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر با حضور گسترده‌ مادران نمونه استان گیلان به‌همت بنیاد فرهنگی و بین‌المللی مادر و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان روز چهارشنبه در رشت برگزار شد که نقش گروه موسیقی بانوان لاهیجانی در آن قابل توجه بود. دراین برنامه جمعی […]

به گزارش واران، به نقل از «لاهیجان»، نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر با حضور گسترده‌ مادران نمونه استان گیلان به‌همت بنیاد فرهنگی و بین‌المللی مادر و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان روز چهارشنبه در رشت برگزار شد که نقش گروه موسیقی بانوان لاهیجانی در آن قابل توجه بود.
دراین برنامه جمعی از بانوان هنرمند شهرستان لاهیجان قطعاتی را با نام‌های ایران، هوای جنون، کوهستان، پریچهر و پریزاد اجرا کردند.

 

مریم موسوی نوازنده تار، ستاره نوحی نوازنده سنتور، صنم پوربابایی نوازنده ویولن، نیلوفر صفارنیا و پرناز فرج پور نوازنده گیتار، فرانک خوش الحان نوازنده تنبک و دیانا منصوری، سانیا شکری، مرضیه صنایع و ماهرخ صنایع کرال، اعضای این گروه موسیقی لاهیجانی را تشکیل می دادند.
این آیین با هدف تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل و پررنگ ساختن مسئولیت‌های اجتماعی به ‌ویژه وظایف فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادر و آشنا ساختن بیشتر جامعه با جایگاه و نقش والای مادر اجرا شد.
آیین نکوداشت مقام والای مادر تاکنون در ٢٣ استان کشور برگزار شده است و تا پایان سال در مابقی استان‌های کشور نیز ادامه می یابد.
در این آیین ١٧ مادر نمونه از بین بیش از ۶٠ مادر نمونه استان گیلان بر اساس ارزیابی پنج شاخص‌ بنیاد فرهنگی و بین‌المللی مادر ارزیابی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
گروه موسیقی بانوان لاهیجان مدت یک سال است که در این شهر تشکیل شده و به آموزش و ترویج موسیقی سنتی و اصیل به دختران می پردازد.
ویژه برنامه آوای مادران گیلان نیز روز پنجشنبه به مناسبت نکوداشت مقام والای مادر در لاهیجان برگزار شد که مورد استقبال مردم این شهر قرارگرفت.
شهرستان لاهیجان با داشتن ۶ انجمن ادبی و هنری یکی از شهرستان های فعال در عرصه های فرهنگی و هنری گیلان به شمار می رود.

پایان پیام/

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی