Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 23105
سه‌شنبه 6 فوریه 2018 | 22:04 ب.ظ
راننده‌ ی گیلانی که آتش خشم رژیم پهلوی را برانگیخت
به گزارش واران، به نقل از آستان‌خبر؛ شهید جعفر پور جلالی در چهارم آذر ۱۳۲۵ در خانواده‌ای محروم و مستضعف در شهرستان آستانه‌اشرفیه دیده به جهان گشود.  وی به دلیل فقر مالی خانواده، تحصیلات خود را تنها تا مقطع ششم ابتدایی ادامه داد و جهت امرارمعاش به شاگرد رانندگی پرداخته و پس از چند سال […]

به گزارش واران، به نقل از آستان‌خبر؛ شهید جعفر پور جلالی در چهارم آذر ۱۳۲۵ در خانواده‌ای محروم و مستضعف در شهرستان آستانه‌اشرفیه دیده به جهان گشود.

 وی به دلیل فقر مالی خانواده، تحصیلات خود را تنها تا مقطع ششم ابتدایی ادامه داد و جهت امرارمعاش به شاگرد رانندگی پرداخته و پس از چند سال توانست گواهینامه پایه دو رانندگی را بگیرد.

 او پس از مدتی گواهینامه پایه‌یک را نیز گرفت اما به دلیل اینکه توان خرید ماشین را نداشت به مدت دو سال در تهران با شرکت واحد همکاری می‌کرد.

 جعفر پس از مدتی با اندک پولی که جمع کرده بود اتومبیلی کهنه به‌صورت اقساط خرید تا اینکه این اتومبیل کهنه منجر به‌تصادف او شد و کاظم به همین دلیل مدتی به زندان افتاد.

 وی بعد از آزادی سعی کرد اتومبیل خود را تعمیر کند و به ادامه زندگی بپردازد و پس از مدتی کار کردن به‌عنوان راننده بنا به سنت پیامبر اکرم (ص) ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و پسر شد.

 شهید پور جلالی پس از چندی کار کردن بر روی ماشین خسته شد و به یک شرکت مراجعه و رانندگی کمپرسی آنجا را بر عهده گرفت اما در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب دوشادوش مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم منفور پهلوی نیز شرکت می‌کرد.

وی در روزهای پرالتهاب انقلاب نقشی فعال و ستودنی داشته و با کمپرسی چوب‌های بزرگ را از روستاها آورده تا مردم مبارز و انقلابی با آن راه‌ها را ببندند.

وقتی‌که مأموران رژیم پهلوی مغازه‌های شهر را به آتش کشیدند و کسی جرئت خاموش کردن آن را نداشت، به‌تنهایی به آتش‌نشانی رفت و باکار انداختن ماشین اقدام به فرونشاندن آتش کرد.

شهید جعفر پور جلالی با این اقدام آتش خشم سربازان رژیم را برافروخت و چند روز بعد نیروهای کمکی از رشت آمده و منزل پدری او را تحت مراقبت قراردادند و در روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ وقتی‌که از جعفر از منزل پدری‌اش بیرون می‌آمد مورد اصابت تیر مستقیم یکی از سربازان که سینه او را نشانه گرفته بود قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

مطلب مرتبط

Related Posts




«آژانس خبری شهرستان صومعه سرا – خبرگزاری صومعه سرا»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به آژانس خبری صومعه سرا
ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی